torsdag, december 31, 2020

Jul och nyår

20 och 21 var det 7 grader varmt, men dagen efter var det "bara" plus 2 grader när jag gick morgonpromenaden med Yoki. Och det höll på sluta med en katastrof! Trots att det var någon plusgrad hade det bildats en osynlig isgata och det var rena turen att jag inte flög omkull, men det var nära!!

Julaftonen förflöt stilla med lite sedvanlig julmat. Ingen snö, bara grått och mörkt.

27 december, v-dagen för många länder i Europa, däribland Sverige. Först ut att vaccinera sig blev 91-åriga Gun-Britt i Mjölbo!


'Men när vi vaknade till nyårsaftonens morgon hade det kommit ca fem centimeter blötsnö! Lite omväxling mot det gråa i alla fall.
Nyårsmiddagen huvudrätt bestod av hummer fiskad av vår svärson i Timmervik. Den här gången lyckades jag klyva den på ett bra sätt, jag börjar väl få lite vana.. Sedan blev det gratinering och det smakade förträffligt!
Vi tänkte på att våra vänner, Solan och Lasse i Bromma, säkert mumsar på den andra hummern, som vi gav dem när vi hälsade på i höstas.

Även nyårsaftonen förflöt lugnt med bara lite smällande vid tolvslaget. Uppskattades inte minst av Yoki..

2 kommentarer:

Solan sa...

Har du en ny telefon?
Har skickat meddelande till er både vid jul/nyår.
Hummern åt vi bara med aioli, ack så gott!
Stor tackkram...vi hör av oss...

Håkan och Inga-Lis sa...

Hej, jag ar samma tfn.
Julhälsningen kom fram men inte nyårs-
Kramar, vi hörs!