torsdag, maj 13, 2021

Närmar sig andra dosen vaccin


11 maj. Vädret har inte inbjudit till fler husbilsturer, förrän nu. Man lovade temperaturer på över 20 grader. I alla fall om man åker en bit söderut. Vi tänkte oss ner till Roslagen, men efter ett tag började det kännas lite väl långt. När vi kom till Norrsundet hade temperaturen klättrat upp till 18 grader och vi stannade på den nya ställplatsen vid Bergmans fisk. Här har man fin havsutsikt, men lite väl dyrt och dåligt med hundpromenadsstråk. Vi handlade lite fisk i butiken innan vi åkte till småbåtshamnen för förmiddagspromenaden.
Här har man en uppstoppad räv som man lyckats få tag på via Radio Gävleborgs program "Sök och finn"!! Tanken var att den skulle skrämma bort kanadagässen och det fungerade berättade man!
Det blev lite nostalgi, här har vi legat många gånger med segelbåten på väg till eller från Stockholms skärgård. Nästa gång vi kommer till Norrsundet väljer vi nog den här platsen i stället.

Eftersom jag ska få min andra dos vaccin om ett par dagar vände vi så sakteliga hemåt. Vi stannade vid den lilla campingen i Skog, utanför Söderhamn. Det var ett väldigt lågvatten i sjön, kan det bero på det kyliga vädret som gjort att snösmältningen i fjällen inte kommit igång?
Här växer det stora mängder med vitsippor.

Torsdag 13 maj, Kristi himmelsfärdsdag. Sommarvärmen följer oss hemåt, som mest visade termometern 23 grader idag!
Vi beslöt att prova den nya ställplatsen vi Rogsta hembygdsgård, strax utanför Hudiksvall. 
Här har man lyckats bra. Jättefint ställe med vattenpåfyllning, toaletter och toatömning. Totalt 15 platser varav 4 med el. Och till ett humant pris.

På fredagen åkte vi hem till Bergsjö och jag fick min andra spruta. Inga biverkningar den här gången heller (frånsett en liten ömhet i armen).
Så nu är jag fullbesprutad! För Inga-Lis dröjer det ett par veckor till.

1 kommentar:

Solan sa...

Hurra för stick #2. Inga-Lis längtar väl också...Jag hojar in till staden i morgon och får min andra.
Just nu på Friberghs gk och laddar. I nästa vecka monteras solceller på en verkstad i Jönköping. Tack för goda råd.
Rogsta gård måste besökas i sommar.
Kram får Dethleffarna!